کد خبر: ۱۶۴۷۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
استاد دانشگاه شیراز: 

 دولت اصلاحات معنویت را قربانی کرد

استاد دانشگاه شیراز گفت: دولت اصلاحات به بهانه توسعه سیاسی، سبک زندگی غرب را پیش گرفتند و به آزادی غربی روی آورد و معنویت را قربانی کرد.

غلامرضا صفرپور در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: مقام معظم رهبری بعد از شهادت شهید رئیسی جمله‌ای فرمودند که بسیار اساسی و کلیدی بود؛ اما متأسفانه تحلیلگران در تبیین آن کوتاهی کرده‌اند، آن هم جامع‌الاطراف بودن شهید رئیسی است، زیرا دولت‌های قبل به ویژه بعد از جنگ تحمیلی هر کدام از دولت‌ها در اداره کشور، تک‌بعدی به مسائل کشور نگاه می‌کرده‌اند.


 وی افزود: به طور مثال در دولت هاشمی رفسنجانی به بهانه توسعه اقتصادی، عدالت را قربانی کرد و با نسخه اقتصاد سرمایه‌داری می‌خواست کشور را اداره کند که در نهایت کشور منجر به شکاف طبقاتی و رفاه‌طلبی شد.

 دولت اصلاحات معنویت را قربانی کرد
 مسئول معاونت بررسی و گفتمان‌سازی کانون بسیج اساتید فارس یادآور شد: دولت اصلاحات به بهانه توسعه سیاسی، سبک زندگی غرب را پیش گرفتند و به آزادی غربی روی آورد و معنویت را قربانی کرد، احمدی‌نژاد به ویژه در دوره دوم به حاشیه‌سازی پرداخت و دولت روحانی به بهانه تدبیر و امید با یک اشتباه محاسباتی که فکر می‌کرد می‌تواند مشکل اقتصادی کشور را از طریق مذاکره و برجام حل و فصل نماید که بعد از هشت سال که گره زدن اقتصاد کشور به آمریکا، به فرموده مقام معظم رهبری دهه ۹۰ یک دهه عقب‌گرد اقتصادی در کشور صورت گرفت.

صفرپور خاطرنشان کرد: از این جهت جامع‌الاطراف خواندن رهبر معظم انقلاب در مورد شهید رئیسی این بود که دولت وی تمامی ابعاد، پیشرفت، عدالت، معنویت و عقلانیت را مدنظر داشت و اقتصاد کشور را به مذاکره و برجام و FTAF گره نزد.


 وی با اشاره به اقدامات در خور توجه سیاسی در دوران شهید رئیسی، اظهار کرد: علاوه بر مذاکره، به سمت خنثی‌سازی تحریم‌ها پیش رفت و باسیاست متوازن و نگاه به شرق و همچنین رابطه با کشورهای همسایه و عضویت در پیمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از جمله شانگهای و بریکس پیش گرفت و در سیاست کلان اقدامات خوبی صورت گرفت و کشور روی ریل درستی قرار گرفت.

 دولت اصلاحات معنویت را قربانی کرد
استاد دانشگاه شیراز با ابراز تأسف از شهادت سیدالشهدای خدمت، مطرح کرد: متأسفانه خداوند چنین مقدر دید که این مسیر به نوعی متوقف شود و از اینکه مقام معظم رهبری توصیه دارند دولت چهاردهم همان روش دولت سیزدهم را دنبال کنند بدین معناست که مسعود پزشکیان کار ناتمام شهید رئیسی را بتواند ادامه دهد.

صفرپور ادامه داد: در رابطه نگاه به غرب که متأسفانه در دولت یازدهم و دوازدهم به صورت کاملاً نامتعادل صورت گرفت و نتیجه‌ای هم در بر نداشت، لازم است دولت چهاردهم راه رفته را ادامه ندهد و این عبرتی برای دولت چهاردهم باشد.


 وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس و حضور مسعود پزشکیان در این دیدار، گفت: مقام معظم رهبری توصیه کردند که وزرا و کارگزارانی امین و صادق و تا بن دندان معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و امید به افق آینده انتخاب کنند، لذا در غیر این صورت شاهد عقب‌گرد کشور در بعد اقتصادی و همچنین در داخل کشور با مسائل پیچیده سیاسی مواجه خواهیم شد.


 استاد دانشگاه شیراز با ابراز امیدواری به اعلام مواضع صریح پزشکیان در مناظره‌ها و سخنرانی‌ها، ابراز کرد: امیدواریم رئیس‌جمهور با پافشاری بر ارزش‌ها و پیاده کردن منویات رهبر معظم انقلاب، چه در بعد داخل و چه در بعد خارجی، شاهد موفقیت دولت چهاردهم باشیم که به فرموده مقام معظم رهبری، موفقیت دولت چهاردهم، موفقیت نظام خواهد بود و دو قوه مقننه و مجریه با همکاری و تعامل در رسیدن به موفقیت دولت چهاردهم قرار بگیرند.


 انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان